Maj, juni, juli, augusti, september, november, december

2010-12-31 | 01:36:28 | Personligt

Maj:
Gjorde inte så mycket förutom att vänta på att studendagen skulle komma! Fick jobb i slutet på Maj och jobbade lite i både maj och Juni.



Juni:
Sommaren var här och jag tog studenten och var jätteglad! Men tyvärr jobbade jag mest resten av Juni och kommer mest ihåg det men visst hade jag några fina dagar. Var t.ex. på Ven med några vänner och vi åkte in vid 11 och var där tills sista båten gick hem kl 9, vi köpte jättegod lunch och middag och cyklade runt hela ven på tendem cykel, riktigt härligt var det och de ska jag absolut göra nästa sommar också. Vi tänkte egentligen att hyra en stuga och sova över men tyvärr var alla upptagna. Var och såg Marianne Faithfull i köpenhamn och satt allra längst fram och sjöng med i sångerna och Marianne sjöng till mig och jag var lyckligast i världen och hon tog min hand och sa "Thank you!" jag ville nästan gråta av lycka!





Juli: Jobbade mest och det var äckligt vart där inne och vi alla svettades som svin och så ingen air condition och så den där jäkla grillen och fritöserna och allt. Kan ni förstå hur äckligt det var där inne? Var och såg Eclipse med Sandra och tyckte den var superbra. Gick även och såg den med min 10åriga kusin Thelma när hon och hennes familj var och hälsade på oss från Stockholm. Minns den dagen väldigt väl, det var den 10 Juli och den varmaste dagen på hela sommaren och jag hade lovat henne att gå och se Eclipse och vi skulle gå och se Lars Winnerbäck, melissa horn och några andra artister på kvällen med våra föräldrar så vi fick stressa väldigt mycket. Eclipse gick försent på det andra ställena så vi fick se den i Lund och jag hittade knappt till biografen där så fick skriva ut en karta och men vi hittade den rätt snabbt (duktig som jag är hihi.) Men vi svettades som svin och satt på ett Café innan bion började och drack vatten. Men när vi gick in på bion var det jäkla skönt hela biografen var helt nerkyld och det var superskönt. Efter bion fick vi stressa till tåget och minns att det var fullt och Thelma fick sitta i mitt knä och vi var hemma precis i tid, och sedan fick vi snabbt byta om och cykla ut till Citadellet där Winnerbäck och de spelade. Missade lite av Melissa Horn och köpte hennes skiva och fick den signerad. Vi hade med oss picknic och satt på gräset och lyssnade, supermysigt! Citadellet är liksom stort och en jättestor gräsplätt så alla som var där hade picknic med sig och satt i gräset och lyssnade, det var flera artister som spelade förutom Winnerbäck bl.a. Melissa Horn och Laleh. Senare på kvällen (eller kanske ska säga natten?) hade jag en liten dejt haha så jag var tvungen att cykla hem lite tidigare och missade Winnerbäcks två sista låtar eller nått men hörde dem medan jag cyklade hem, det hördes så högt. Väldigt mysigt att cykla hem till Lars Winnerbäcks stämma :)




träffade på måns möller och Soran Ismail ute på krogen i helsingborg. De ville att jag skulle komma till deras show i göteborg haha.






Augusti:
Jobbade hela tiden, mer än innan och hatade de där jäkla skitjobbet och alla jobbiga kunder. Bestämde att åka till Miami på barskola med Lovisa, hon frågade om jag ville och visst lät de ju spännande. Annars gjorde jag inte så mycket mer än att jobba och umgås med kompisar.





September:
Började umgås med Ebba jättemycket, vi festade varje helg och vi var helt galna och hade sjukt kul. Känndes som vi hade känt varandra forever och vi hade så himla mycket gemensamt, så glad att jag fann den människan <3 På så kort tid har vi redan sjukt många roliga och galna minnen ihopa, lika sjuka båda två och vi skrattar hela tiden!! =D




Oktober:
Var på begravning den 1 oktober för min Farmors sambo som hon levt ihop med i typ 10 år så det var lite sorligt att säga farväl <3 Senare på kvällen var jag ute hos Daniela i Hofterup och hade en mysig tjejkväll plus en kille kom senare haha. Det blev helt galet och en av de roligaste kvällarna någonsin, Vi spelade kubb som vi aldrig spelade färdigt, En viss person däckade alldelles för tidigt inne på toaletten efter lite för mycket vin (eller som hon själv sa att hon blev matförgiftad av dannies kötbullar hahaha orkar inte.), En del åt ananas! (fråga mig inte varför) i gräset haha, Dannie, Emz och jag fick nikotin abstinens och eftersom det var omöjligt att få ut ur en viss person som hade däckat var hon hade lagt cigarretterna snodde Emz cigarretter av Dannies granne, gick in på hennes altan och snodde dem haha, helt sjukt!
Blev inbjuden till Victor Noréns relase fest för hans nya skiva och har ingen aning om varför men jag blev jätteglad och trodde inte det var sant!!! Tyvärr bokades datumet om till just de där datumet jag skulle till USA och jag blev så ledsen att jag aldrig trodde jag skulle återhämta mig!





November:
Världens bästa månad i hela mitt liv, Lovisa och jag åkte till USA den 2 November. Först bar det av till Los Angeles där vi var i 3 dagar och sedan till Miami Beach där vi gick på barskola i tre underbara veckor, det bästa jag någonsin gjort. Alla människor var så underbara, speciellt klassen. Mina älskade favoriter och vi ska träffas nu i Januari, alla kan inte komma men det ska bli fler återträffar! Vi håller kontakten på vårt egna forum på facebook och jag saknar dem alla. Helt underbara var dem allihopa, Vi åkte även kryssning till Bahamas med nästan alla i klassen och det var sjukt kul. PARTYYY på båten och all inclusive och vi fick dricka hur mycket vi ville, det blev en massa pinia colada och Bahama Mama's drinkar ;D Efter barskolan åkte jag och Lovisa till New York och kom hem den 3 December.

December:
Blev en rätt jobbig månad, kom från värmen i Miami till snö och ett grått Sverige, allt jag ville var att åka tillbaka. Var sjukt tråkigt att komma hem från ett paradis med underbara människor till ett tråkigt kallt Sverige med många jobbiga och tråkiga människor. Insåg vilka mina riktiga vänner var och förstod att jag egentligen borde hålla mig till dem <3 Firade jul med min familj och fick ingen direkt julstämmning men den kom till Julafton. Hade en fin kväll med Daniela, Sandra och Camilla när jag kom hem från USA. Imorgon är det nyår och jag hoppas det blir ett fint nytt år!


Kommentarer
sandra säger:

<33333

2010-12-31 | 22:05:41
Bloggadress: http://zerozeroni.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback