en musiklista

2010-09-29 | 20:43:03 | Musik

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Fight for this love med Cheryl Cole

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Finns en del, Hallelujah med Jeff Buckley gör mig alltid lite ledsen och en hel del andra. Bland annat  Moody Blues - Go now

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Allt med Rihanna och det mesta med Britney Spears

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Rolling Stones och The Beatles även om jag har många andra favoriter också.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
ingen på länge faktiskt.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Edith Piaf och Joan Baez

BÄSTA MANLIGA RÖST?
David Bowie, Sam Cooke, Otis Redding.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Lyssnar på det mesta från 60-70 talet och en del nutids musik också men jag måste nog säga Rock.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Queen - don't stop me now blir jag glad av.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
The Platters - Only you

SENASTE KONSERTEN?

Marianne Faithfull  i köpenhamn juni 2010.


VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Katy Perry, Rolling Stones, Joan Baez och Bob Dylan.


HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
nej, men någongång hoppas jag :)


BÄSTA TJEJBANDET?
lyssnar inte på tjejband, med bara tjejer hade lust att säga Patti Smith Group och Blondie men kom på att de bara är kvinnliga sångare och resten av bandet är manliga.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
väldigt fint.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Älskar't, Johnny Cash, Dolly Parton, Taylor Swift osv...

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
ja på franska, Edith Piaf och Serge Gainbourg.

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
En akustisk Gitarr.


LYSSNAR DU PÅ RADIO?
bara på gamla godningar.

GILLAR DU MTV?
Nej.

KAN DU NAMNET PÅ ALLA BANDMEDLEMMAR DU LYSSNAR PÅ JUST NU?
japp.

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
En ung Mick Jagger.


DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?

Sountracket till Titanic, gråter varjegång jag hör musiken då Rose blir avmålad i soffan. James Horner är fantastisk! Annars så soundtracket till The Boat that rocked, jag älskar ju som sagt sextiotals musik.

VAD LYSSNAR DU PÅ PRECIS NU?

Taylor Swift - Crazier

ANVÄNDER DU BANDTRÖJOR?
ja, men inte så ofta längre. Men har en hel del, Rolling Stones, Sex Pistols, Ramones, Patti Smith, Blondie osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback