En lista

2010-09-13 | 11:33:23 | Personligt

vilken var din finaste kyss?
de var nog en gång då jag låg trött i soffan och fick en fin men passionerad kyss, kan inte beskriva det så bra, det var bara känslan.

vad ska du bli när du blir stor?
för en gångsskull i mitt liv vill jag bli lycklig, och vad som gör mig lycklig återstår att se men jag tror jag vet på ett ungefär.

vad gillar du mest med dig själv?
att jag för det mesta har vågat vara mig själv och inte gjort saker för grupptryck jag har alltid gjort saker jag själv viljat göra.

vilket är ditt finaste äventyr?
Mitt finaste äventyr finns i framtiden, fråga mig igen om några år. Dock hade jag en helt underbar rundresa i Florida i december 2008 men jag kan inte direkt kalla det äventyr, men en av de bästa resorna jag gjort helt klart!

vad äter du helst om du får välja?
Jag älskar pasta och även kyckling och så någon god sås till. Jag älskar min mormors spagetti och köttfärsås den är helt fantastisk god. Även min mormors gammeldags middag är en av mina favoriter, Potatis, brunsås, gurka i ättika, gelé, kokta(?) morötter och en stek (kött altså) i ugn, då äter jag hur mycket som helst. Hon brukar bjuda hem hos ibland på söndagar och bjuda på det.

vad brukar du göra när du umgås med dina vänner?
Ibland går vi och tittar i affärer, tittar på film eller bara sitter och pratar och ibland går vi ut och äter. På helgerna så festar vi ibland. På sommaren brukar vi ligga på stranden, nu i sommras så åkte vi till ven på utflykt och cyklade på tamdem cyklar och så badade vi och cyklade runder, riktigt kul hade vi. Sedan hade vi med oss mat och grillade. Vi var där från 11 till sista båten gick vid 9 på kvällen.

vilken är din favoritfärg?
lila och vitt.

hur är din drömpojke?
Mörkhårig (Ryan Gosling är ett undantag), har massor av humor dock inte överdrivet måste kunna vara seriös också. Jag är sämst på sånthär så vi säger såhär är han och ser han ut som Johnny Depp är det min drömkille. Leonardo Dicaprio som Jack i Titanic funkar också, galet snygg och manlig.


Sharon Tate


hur klär du dig en vanlig dag?

på sommaren i klänning, eller shorts och linne. På Vintern Jeans och någon Tröja. Jag brukar inte bry sig så mycket dock önskar jag att jag gjorde det.

hur ser din stil ut?
Jag älskar klänningar så på sommaren klär jag mig mest i det. På vintern blir det oftast jeans, tröja och någon kofta. Jag älskar kläderna som Betty Draper har i Mad Men så jag önskar jag kunde klä mig mer som henne eller som January Jones. Sharon Tate är en annan favorit.

vilka tre saker tycker du mest om att göra?
sjunga, skratta och älska

vilket är ditt finaste plagg?
Detta är alldelles för svårt, tror dock det får bli min blå&vita Betty Draper liknande klänning som jag köpte på H&M för mer än ett år sedan.



vad är typiskt dig?
köpa onödiga saker och köpa filmer jag aldrig sätt och så är de dåliga

när mår du bäst?
När jag känner mig vacker och när jag har kul och är runt människor som gör mig glad.

vad gör du när du måste slappna av?
läsa en bok eller titta på en film

har du någon hemlig dröm?
ja det har jag men kommer faktiskt inte på någon just nu haha men jag vet att jag har.

vem ser du upp till?
väldigt många men bl.a. Sharon Tate, helt fantastisk människa på insidan och på utsidan, allt jag läst om henne gör bara att jag tycker ännu mer om henne. En av min högsta önskan skulle vara att få träffa henne. Tyvärr är det omöjligt då hon blev mördad 1969 av Charles Mansons anhängare. Men man kan alltid få drömma, och vem vet kanske träffar jag henne där uppe! Tillskillnad från Sharon Tate har jag faktiskt träffat min andra förebild Marianne Faithfull och det gjorde jag i sommras, du kan läsa om det här läste hennes bok Faithfull och den är en av de bästa biografierna jag någonsin läst, den är både rolig, sorlig och spännande.


Marianne Faithfull och Mick Jagger

vad tror du att folk tror om dig när de träffar dig första gången?
det beror på var de träffar mig, träffar de mig en utekväll tror jag de tycker jag är rolig och lite galen men om de träffar mig annars tror jag de tycker jag är snäll, rolig och lite blyg.

hur stämmer det ihop med verkligheten?
De stämmer bra fast jag är inte blyg längre, de kom jag över för några år sedan.

vad gör du alltid varje dag?
lyssnar på musik

något du måste hinna göra medan du lever?
en massa saker, jag har tillochmed gjort en saker jag ska göra innan jag dör-lista.

vad ser du fram emot?
Att flytta och att ha körkort, dock vet jag inte var jag ska flytta ännu. Ska jag stanna i sverige? eller ska jag utomlands som jag alltid drömt om?

när blir du tårögd i hjärtat?
När jag ser något sorligt helt enkelt, speciellt om djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback