feber&halsfluss

2010-09-08 | 11:26:21 | Personligt

kass uppdatering (igen) men jag är sjuk. I måndags kände jag mig trött hängig och illamående samt ont i halsen, var hos en kompis på kvällen och hemma hos henne blev jag sämre och låg bara i hennes soffa hela kvällen för jag orkade knappt inte röra mig. När jag kom hem tog jag tempen och hade 39.3 graders feber och jätte ont i halsen.

Igår vaknade jag kl sex på morgonen och gick och la mig i soffan, mamma ringde och fick en tid till läkaren kl tjugo över två för att jag antagligen hade halsfluss. I soffan låg jag från sex på morgonen ända fram till kl. två, jag kunde inte röra mig alls. Så fort jag försökte gå upp för att hämta dricka så blev jag så illamående att jag var tvungen att gå tillbaka och lägga mig. Jag mådde så dåligt att jag undrade hur jag skulle kunna ta mig till läkaren fast mormor skulle köra mig. Jag kunde inte ens resa mig upp. Fast min underbara mormor kom lite tidigare och var och handlade lite frukt till mig och delade de i jättesmå bitar så jag kunde äta och då försvann illamående och jag lyckades ta mig upp.  Men jag hade iallafall halsfluss och fick pencilin, hoppas att de försvinner snabbt jag kan bara äta flytande och till och med det gör ont och mina halsmandlar är helt vita och jätteäckliga. USCH!
Igår kväll hade jag 39.7 graders feber, men mår bättre idag när jag tog febern imorse hade jag bara 38 men halsen har inte blivit bättre, hoppas verkligen att de blir bättre snart jag kan inte ens sova så ont jag har, vaknade kvart i fem imorse och kunde inte somna om pga av halsen.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback