Dag 04 – Det här får får gåshud av

2011-01-12 | 23:35:24 | Musik

Jag kan få gåshud av musik, film, ett fint tal mm. Men mest av allt får jag gåshud av musik, en bra röst helt enkelt.

Jag får bla. gåshud av detta:

Leona Lewis sjunger Bridge Over Trouble Water. Jag får gåshud över hela armarna det är sjukt vad bra hon är, jag lyssnar på den därslut tonen om och om igen. Jag har aldrig hört den människan göra ett dåligt framträdande. Under hela X Factor lyckades hon sätta exakt varenda låt så FANTASTISKT bra, Bäst är hon!!!



Jennifer Hudson gör Circle of life, denna människan är sjukt grym och håret på armarna står rakt upp här med, sedan är låten så mäktig och hennes röst gör den faktiskt till och med bättre.



Don Mclean har gjort en av musikhistoriens bästa låtar, jag får gåshud av både texten i den här låten och hans röst. Det känns när han sjunger den, det går rakt in i hjärtat och jag får tårar i ögonen. Jag blir nästan lite ledsen när folk tror att Madonna har gjort orginalet och inte har hört den riktiga versionen, för den så väldigt vacker! Jag får lyckorus och gåshud på samma gång när jag hör detta, speciellt när jag hör denna live versionen! Detta är musik people! Varför görs det inte sån här typ av musik längre?

"Do you believe in rock ’n roll,
Can music save your mortal soul,
And can you teach me how to dance real slow?

Well, I know that you’re in love with him

`cause I saw you dancin’ in the gym.
You both kicked off your shoes.
Man, I dig those rhythm and blues."




klicka här för det tredje klippet eftersom det inte gick att lägga in.
Vad ska jag säga, underbar låt och underbar röst, får gåshud!



Får faktiskt även gåshud av Lars Winnerbäcks - Söndermarken som jag la upp i förra inlägget.

Jag kan få gåshud av väldigt olika saker men mest är det musik.

Kommentarer
Elvira säger:

En riktigt bra låt/en riktigt bra film ger också mig gåshud. Nu senast var det när jag såg filmen Nowhere Boy.

2011-01-15 | 13:30:22
Bloggadress: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback