En liten mat&drink lista.

2011-01-16 | 21:17:38 | Listor



V
arm dryck - Chai latte
Kall dryck - Vatten och Cola light.
Alkoholhaltig dryck - White Russian, Pink Panther, Strawberry Daquri.
Drink - nämde jag inte det nyss?
Pålägg - äggmacka med kaviar
Grönsak - Sallad, gurka, majs, morötter.
Frukt - Kärnfria vindruvor, Röda äpplen, Melon, Kiwi.
Bär - Jordgubbar, blåbär, Hallon.
Krydda - Svartpeppar.
Godis - Chocklad eller Hemmakvälls godis, mums!
Snacks - typ saltapinnar.
Choklad - Marabou, Apelsinkrokant eller mintkrokant.
Ost - Gräddost eller vad det heter.
Kött - Äter ju inte kött längre men innan var det ryggbiff (och då menar jag riktigt fin ryggbiff, har ofta ätit ryggbiff när de varit alldelles för segt.) Sen ska det vara kryddat en massa också.
Sallad - Vanlig sallad.
Tårta - Cheesecake eller Jordgubbstårta (med färska jordgubbar.)
Bakverk - Cupcakes, kladdkaka.
Sås - Tzatsiki
Glass - Ben&Jerry's speciellt Cookie Dough Yogurtglass från Yogurtland, finns bara i USA dock. Åt där hela tiden!
Snabbmat - Burger Kings Vegoburgare, såå sjukt god! iofs älskar jag mc donalds cheeseburgare men det äter jag ju inte längre.
Flingor - Äter inte flingor, föredrar Musli.
Pizza - Jag gillar inte Pizza, kan vara gott ibland. Brukar alltid ta Kebabrulle om jag nu ska äta på något pizzaställe.
Naturgodis/Nötter - Kan inte alla nöttersnamn och orkar inte leta upp det heller, men jag gillar naturgodis, det mesta speciellt det doppat i yougurt, hatar de hårda bananerna dock.
Soppa - En speciell soppa bestående av ärtor, lök osv. SÅ JÄKLA GOD! Inte som vanlig ärtsoppa, denna är gjord på gröna ärtor och hela soppan är grön, asgod.
Utländskt kök - Italienskt!!
Halstablett/Tuggummi - Extra funkar för mig.
Äter inte - Kött och saker jag inte gillar.

Kommentarer
Elvira säger:

Har aldrig prövat Burger Kings vegoburkare, men kanske ska våga mig på det trots allt (tycker att de antingen är jättegoda eller jätteäckliga, haha). Och den här listan ska jag sno sen. :)

2011-01-16 | 23:27:34
Bloggadress: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback