En till lista eftersom jag älskar sådana

2010-08-24 | 17:17:57 | Personligt




1. Marianne Faithfull.                  2. Mick Jagger och Marianne faithfull.

Jag brukar få komplimanger för:
mina läppar och ögon
Jag tycker det är obehagligt att:
Jag har samlat på: faktiskt ingenting, skulle vara CD skivor eller singlar då när jag var yngre men nuförtiden föredrar jag att köpa vinyl skivor.
Ett band/en artist jag inte klarar av att lyssna på är: Britney Spears
Jag har en förmåga att: aldrig vara riktigt nöjd.
Jag ångrar att jag: det finns mycket jag ångrar, men mest större grejor.
Jag glömmer aldrig: den glädje jag har känt när jag träffat mina stora idoler som Marianne Faithfull och Patti Smith.
Jag tror på att: att jag en dag kommer vara nöjd med mitt liv och vara lycklig eftersom jag valt rätt väg.
I smyg brukar jag ibland: lyssna på ny som går på radio. Katy Perry räknas inte eftersom henne tycker jag ändå om.
På offentliga toaletter brukar jag: oftast inte använda bara i nödfall.
I min jackficka har jag alltid: tändare men nu när jag försöker sluta röka så äsch de ligger kvar änsålänge.
Det här året kommer jag: ta tag i mitt liv och fundera på vad jag vill göra nu efter gymnasiet kanske plugga franska i paris. Ska även ta körkortet.
Jag hoppas att jag en dag: kommer prata flytande franska och kommer kunna spela både gitarr och piano utan några som helst problem.
Jag stör mig på människor som: som tror de är bättre och mer värda än andra.
Något av det sötaste jag vet är: Min vovve Charlie.
I telefonen svarar jag: hallå eller hej.
En låt som gör mig glad är: Let's spend the night together med Rolling Stones.
En låt som kan få mig att gråta är: Hallelujah med Jeff Buckley kan jag oftast gråta till om jag känner mig rikigt ledsen.
Om jag är ensam hemma brukar jag: sjunga eller baka.
På McDonalds beställer jag oftast: 10 kronors cheeseburgare, det är så otroligt goda!
Jag tycker jag är ganska duktig på att: klara mig själv om jag är ute och reser osv.
Ibland undrar jag varför: allt oftast blir så väldigt fel.
Jag fick en "aha-upplevelse" när: när jag ser/känner saker som är övernaturliga.
Jag tycker inte om mitt: ärr på armen, jag fick på jobb när jag brände mig.
Det dyraste jag har köpt är: min systemkamera.
Ett köp jag ångrar är: ett? nej men en massa onödiga filmer jag köpt och tyckt varit dåliga. Nu ska jag försöka att bara köpa filmer jag har sätt och tycker är bra att de är värda att köpa.
Jag tycker om människor som: är vackra på både utsidan och insidan.
Om jag såg en hundralapp på marken skulle jag: ta upp den helt enkelt.
Jag ser upp till: människor som klarat sig ur en mörk period i livet och kommit tillbaka starkare än någonsin som t.ex. Marianne Faithfull. Efter läst hennes bok "Faithfull" blev hon en av mina förebilder.
Jag saknar: finns många saker eller personer jag saknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback