you left me but I never left you, I needed you but you didn't need me, So I got to tell you, goodbye goodbye

2010-08-20 | 12:36:25 | Personligt

just nu är jag sjuk och en aning irriterad på en viss sak. Men ska försöka att inte tänka på det och istället försöka göra det bästa av dagen och njuta av den enda lediga fredagen jag haft på väldigt länge och göra det bästa av den fast jag är sjuk. Tänkte hyra "Gainsbourg - Ett legendariskt liv" ikväll, har viljat se den länge nu. Tänkte även se sista avsnittet av Glee och läsa lite av min bok, det får bli min fredag!

En musiklista också, tycker det ör roliga att göra.

1. Vad lyssnar du på just nu? PRECIS Just nu ljudet av TV:N, men om det inte menas på det viset så lyssnar jag rätt mycket på Carly Simon - You're so vain
2. Nämn en låt som gör dig ledsen: så många låtar gör mig ledsen men på bra sätt, men jag kommer aldrig ihåg vilken som gör mig mest ledsen så här kommer några something - The Beatles, Hallelujah - Jeff Buckley, Wild Horsers - Rolling Stones.
3. Vilken är världens mest störiga låt? allt med Britney Spears.
4. Favoritband/artist, of all time? omöjligt att säga, finns så många men Rolling Stones eller The Beatles får jag nog säga då.
5. Band/artist du nyligen upptäckt? det var längesedan jag upptänkte någon ny artist nu, för ett tag sedan upptäckte jag artister hela tiden. Men jag har börjat lyssna på Carrie Underwood en hel del på sistone.
6. Bästa kvinnliga röst? Finns så många med älskar Carrie Underwoods röst och även Cass Elliot från the mamas and the papas lyssna bara på "Dream a little dream of me" fantastiskt!
7. Bästa manliga röst? Freddie Mercury, Mick Jagger, Paul mccartney, John Lennon och Jeff Buckley
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? Gillar många olika stilar typ pop, rock, Country, punk, soul men rock& poprock lyssnar jag allra mest på och det har de allra bästa artisterna som t.ex. the stones, beatles, The kinks, the who,  David Bowie fast får jag välja 60-tals musik som musikstil istället? för jag gillar nästan ALLT från 60-talet allt från stones till Simon and garfunkle. ähh, jag väljer rock.. Rock är min absoluta favorit!!:)
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? The Beatles glada låtar typ when im 64 och i wanna hold your hand sånt glatt:)
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? lugna ner mig vet jag inte men när jag vill gråta lyssnar jag på simon and garfunkle
11. Senaste konserten? Lars Winnerbäck den 10 juli 2010. Innan det Marianne Faithfull i köpenhamn den i 25 Juni 2010, fick träffa och prata med henne och allt var tvungen att skriva det så stolt:)
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Katy Perry tror jag.
13. Mest hatade bandet/artisten? typ Rihanna och Britney Spears. Det är inte bara artsiter jag hatar nästan all ny rnb med förmycket wailande blir så tråkigt och enformigt.
14. Låt som får dig att tänka? little red roster - rolling stones, ingen aning varför har inte tänkt på det (haha!)
15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du...? jaduu, typ rolling stones classic som Barney stinson brukar säga!!!
16. Fräckaste musikvideon? jag kollar knappt aldrig på musikvideos och jag tycker ingen är direkt häftig, jag gillar mer när musik videos berör som t.ex. Katy Perry - Thinking of you, väldigt fin musikvideo!
17. Kan du spela någon instrument? Gitarr, eller håller på att lära mig.
18. Har du någonsin deltagit i en moshpit? vad är det?
19. Är du medlem i ett band? Nej.
20. Har du någonsin dejtat en musiker? fråga mig igen om ett x antal år, förhoppningsvis nästa år ;)
21. Önskar du att du var musiker? Självklart, och om jag hade kunnat drömma lite extra så en musiker på 60-talet. Fast den drömmen har iofs redan gått i uppfyllelse för enligt en spådam jag var hos var jag just en sångerska på 60-talet, hoppas jag kunde spela gitarr också låter så mysigt att sitta på 60-talet och spela gitarr haha. Om det nu stämmer hade jag gärna gjort om det, vill leva om 60-talet :)
22. Bästa tjejbandet? ingen aning, jag lyssnar inte på ett band som endast består av tjejer. Tänkte först skriva jefferson airplane eller Blondie men kom på att det finns bara en tjej med i båda de banden resten är ju killar haha.
23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc? typ alejandro med Lady gaga, lyssnar aldrig på radio iallafall inte där nya hits spelas. alltid gamla godningar för mig som radio kanalen heter.
24. Vad tycker du om klassisk musik? kan vara väldigt fint!
25. Vad tycker du om countrymusik? älskar allt från Johnny Cash till Faith Hill.
26. Vad tycker du om death metal? ingenting, eller jo det för jävligt har en killkompis som älskar det och jag kan verkligen inte förstå varför, det är hemskt och bara en massa skrikande tillochmed jag hade kunnat göra en sådan låt jag lovar synd att min mamma och min pappa inte har spelat in mina raseri utbrott från när jag var liten jag hade varit snuskigt rik annars, helt sant!
27. Senaste STORA bandet du såg live? beror på hur stora Marianne Faithfull var stor på 60-talet och Patti Smith var stor på 70-talet men om det ska vara stora nu så måste jag ta Robbie Williams 2006 ullevi.
28. Lyssnar du på musik på främmande språk? yes, på franska. Carla Burni, Edith Piaf & Brigitte Bardot lyssnar jag på ibland.
29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? Ett piani eller en orgel möjligen en gitarr också.
30. Lyssnar du på radio? yes, gamla godningar heter den radio kanalen.
31. Gillar du MTV? inte längre, hatar musik och hatar alla töntiga program så går på den. NEJ INTE ENS THE HILLS GILLAR JAG!!
32. Har du träffat någon känd musiker? jaaaa, :) Pratat med dom har jag också bl.a. Marianne faithfull och Patti Smith om ni inte gillar gammal musik vet ni säkert inte vem det är.
33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? vad som helst med ordet sick in it.
34. Låt(ar) som beskriver ditt liv? men sådant är ju jättesvårt. men typ Rolling Stones - You Can't always get what you want och en många mer men det betyder att jag måste leta och det kan ta väldigt långt tid och det orkar jag inte.
35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? japp för det är ju stones jag lyssnar på:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback