de där med skräckfilmer..

2010-12-22 | 17:00:16 | Film


Aldred Hichock, Mästaren på skräckfilmer.

Har varit ledig länge nu och det är en av orsakerna till att jag behöver ett nytt jobb för jag jobbar knappt, jobbar hela tiden på sommaren men just de övriga månaderna får man inte så mycket tider och därför är det tomt i min plånbok. Blev ledig från jobb imorgon också, iofs är det skönt för dagen innan julafton brukar man har rätt mycket att göra. Ikväll ska jag och min bror (som fick jullov idag, känns konstigt att jag aldrig får ha jullov igen.) se en film, nämnligen Devil. Vi brukar se skräckfilmer tillsammans (min bror var alltid rädd för skräckfilmer innan men nu älskar han dem och speciellt Stephen Kings.), brukar annars inte vara så förtjust i skräckfilmer längre den perioden har jag kommit över, jag älskade nämnligen skräckfilmer när jag var liten (normalt?!) när jag var 12 hade jag sett många skräckfilmer bl.a. alla scream & halloween filmer och en massa andra som jag inte minns vad de heter, hade en klasskompis som hade de flesta skräckfilmerna. Jag kan inte förstå att jag inte blev rädd för nu när jag sett dem på sistone ser jag ju hur mycket hemskt som finns med i dem, tycker faktiskt att de är mer obehagliga idag än vad jag tyckte då. Jag har nog alltid varit mer rädd för overkliga skräckfilmer såsom the ring osv även fast jag såg de typer av filmer också. Typ exorcisten såg jag också när jag var typ 12 om inte yngre förstår inte hur jag vågade? Jag vågar knappt se den nu, den är ju jätteläskig. Jag är faktiskt rädd för sånt och är inte helt säker på att sånt inte hade kunnat hända kanske knäppt jag vet inte? men ända sedan jag hörde talas om den där tjejen från österrike på 70-talet har jag blivit ännu mer rädd. Men, jag ska se exorcisten igen för jag älskar den där kicken man får av skräckfilmer..

Kommentarer
Elvira säger:

Exorcisten är jag inget stor fan av, men annars är jag barnsligt förtjust i skräckfilmer. Dock inte i Saw-filmerna (som jag aldrig har sett) eftersom jag inte tycker om när filmer enbart går ut på att vara äckliga.

2010-12-22 | 18:43:41
Bloggadress: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Elvira säger:

(sv) Jag gillar remaken av A Nightmare on Elm Street just eftersom den är lite läskigare än originalet (som jag snarare tycker kan bli aningen rolig), sen tyckte jag att Drag Me to Hell var både småläskig blandat med svart humor (föredrar skräckfilmer som driver lite med sig själva och den genren) och Sleepy Hollow är en annan favorit (även om den lutar mer åt thrillerhållet). Trick 'r Treat är dock min absoluta favorit!

2010-12-23 | 10:50:46
Bloggadress: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback