22 december 10'

2010-12-22 | 20:58:34 | Personligt

har spenderat största delen av kvällen hitills att läsa harry potter och nu sitter jag bara och väntar på mitt brev från Hogwarts, lite försent jag vet är ändå tjugo år nu men kanke finns någonslags högskola istället?
Förresten har denna mannen ringt mig fyra gånger idag, två gånger från dolt nummer men jag visste att de var han ändå och sist han ringde (från dolt nummer) bad jag min bror att svara och javisst var det han och han la på snabbt igen men han sa något så man hörde att de var han. Nu hoppas jag att han inte ringer igen, alltid bra att ha en bror.


Georgia may Jagger

gjorde som Elvira och skrev ner 7 saker ni inte visste om mig. (kan hände att jag nämt vissa saker iofs.)

1. Jag var punkare i 6:an, eller punkare och punkare. Vad vi tyckte var punkare men var nog lite mer Avril Lavigne-punk eftersom vi diggade henne. Men slips hade vi samt mycket kajal och faketatueringar haha. Men riktig punkare blev jag i tvåan på gymnasiet då allt jag lyssnade på var punk, Sex pistols, Patti smith, Ramones, The new york dolls, the stooges. Lyssnar fortfarande en del på de banden men inte lika ofta, dock är jag fortfarande ett stort Patti Smith fan och kommer alltid vara, gick på hennes konserter i tyskland förra sommaren samt träffade och fick hennes atugraf också.

2. Jag tar alltid av mina strumpor när jag ligger i sängen och ska sova, det är superskönt. Prova, man ska ta av de med fötterna liksom, så jäkla skönt när de varit på hela dagen.

3. Jag har nog sett Titanic typ 100 gånger och då ljuger jag inte, det är nog min absoluta favoritfilm fast jag har många. Men jag kan verkligen se den hur många gånger som helst och får ett Titanic beroende kanske en gång per år då ser jag filmen typ varje dag i en vecka, jag vet helt sjukt. Har älskat den sedan den först kom ut och då såg jag den alltid med min bästa kompis Julia, och sedan lekte vi alltid Titanic och jag minns att jag var Rose och hennes storebror var Jack haha. Jag gillar filmer som utspelar sig från förr och speciellt när de hänt i verkligheten.

4. Mitt favoritställe att gå som liten var på museum och titta på gamla saker, jag var alltid så facinerad över det. Att världen har funnits så länge och att människan har levt på ett helt annat sätt innan. Älskade att gå runt och kolla på hur människor hade levt innan och då var jag runt 5-6 år men älskade de även när jag blev äldre.


5. Mina favoritböcker är fantasy och självbiografier, jag älskar att läsa om kända personers liv och jag älskar spänningen i fantasy böcker och kan läsa ut sådana böcker på några timmar, har en bok inte den spänningen jag söker kan de ta månader, jag är rätt kräsen när de kommer till böcker.

6. Jag tror på spöken och sådana övernaturliga saker dels för att jag upplevt det själv men har trott på de sedan jag var jätteliten och alltid varit intresserad av de. Har pratat med min morfar, farfar, barndomsvän och gammelmormor på andra sidan, genom ett medium men ändå. Jag fick en puss av min farfar, det kändes verkligen häftigt :)

7. Jag är lite barnslig av mig ibland, jag älskar Disney filmer och barnfilmer. Ska inte säga att jag brukar titta på barnprogram men jag älskar att se filmer jag själv såg när jag var liten igen. Jag älskar mysteriet på greveholm och Sunes jul men vem gör inte det? jag gråter till snövit, skönheten & odjuret, lejonkungen och bambi.



Kommentarer
Elvira säger:

Var också punkare när jag var yngre - från att jag var 12 till 14, ungefär. Lyssnade väldigt mycket på Sex Pistols, sen älskade jag The Clash (och gör fortfarande). Och gamla hederliga svenska band som Ebba Grön var jag också ett stort fan av. Dock tröttnade jag på just den (kläd)stilen efter ett tag, eftersom jag även gillade (och fortfarande gör) väldigt blandat med musik och inte ville hålla mig till endast en genre.

2010-12-23 | 15:30:24
Bloggadress: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback