när man har tråkigt en vanlig kväll

2010-12-29 | 18:27:57 | Musik



ALLMÄNT:

Namn? Sofia
Vilken musik gillar du mest? Det mesta egentligen, men mest gammal 60 och 70 tals rock&pop. Gillar även ny musik som Katy Perry, The Script, Amanda Jenssen, Taylor Swift osv.
Vad lyssnar du på mest? det som jag precis skrev.
Vilken låt dunkar i dina högtalare just nu? For The first time med the Script


VAD LYSSNAR DU PÅ:
När du är glad? Låtar med fart i, typ Queen - Don't stop me now, Rolling Stones - Let's spend the night together, The Beatles - Im the walrus för att nämna några.
När du är ledsen? Hallelujah med Jeff buckley, David Gray - this years love, Elton John - Candle in the wind (första versionen den om Marilyn Monroe) finns massor..
När du är sur? - ingen speciell egentligen men Carly Simon - You're so Vain är en rätt bra sur låt.
När du är förbannad? Har ingen sån låt precis..
När du känner dig djup? Bob Dylan eller Joan Baez
När du har inget annat att lyssna på? what? aså jag har alltid något att lyssna på!

VAD SKULLE DU GÖRA:
Om din favoritlåt blev olaglig? ja då hade jag blivit kriminell för jag hade lyssnat ändå.
Om ditt favoritband stod utanför din dörr? stum, nervös och jätteglad och antagligen börjat böla.

ANTINGEN/ELLER:
Pop eller Hip Hop? Pop.
Klassiskt eller Punk? Punk
Metal eller Reggae? Reggae
Indie eller Funk? Indie.
Blues eller R&B? Country
Country eller Elektronisk? Country
Jazz eller Latino? Både och.

SISTA FRÅGAN:
Om musiken dör? Den kommer aldrig dö, aldrig aldrig men isåfall så dör jag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback