my kind of movies

2010-10-27 | 17:43:00 | Film



Dina manliga respektive kvinnliga favoritskådespelare?
Hugh Grant, Johnny Depp, Ewan mcgregor, Morgan Freeman, Tom Hanks och Leonardo Dicaprio. Sharon Tate, January Jones, Kate Winslet, Brigitte Bardot och Emily Blunt.


De sämsta filmerna som du har sett? Good Luck Chuck, Pledge This, Ett hål i mitt hjärta, Du levande, sällskapsresan och det är bara ett fåtal.


Vilka filmer bör man tycka om för att ha en filmsmak någorlunda lik din?
Titanic, The Notebook, Juno, 500 days of summer, Walk the line, Disneys Lejonkungen och Snövit, Changeling, Stand by me, Gröna milen, Pearl Harbor, Nycklen till frihet, The Boat that rocked, Love Actually (och allt annat med Hugh Grant) Almost Famous, Stekta gröna tomater och det är inte allt..


Brigitte Bardot

Vilken film såg du senast på bio?
Eclipse
Vilken blir nästa film som du ser på bio?
oj, jag har inte kollat på sistone. Senaste jag kollade tyckte jag inte där gick något bra.

En filmscen som du har berörts av?
Oj det är så mycket. Jag lipar igenom i princip hela Titanic och Gröna milen när John Coffey ska avrättas då gråter jag hysteriskt!

Vilka manliga skådespelare tycker du är snyggast?
Johnny Depp, Hugh Grant, Ewan mcgregor, Ryan Gosling.

Sharon Tate


Vilka kvinnliga skådespelare tycker du är snyggast?
Sharon Tate, January Jones, Brigitte Bardot, Kate Winslet (I Titanic är hon som mest strålande vacker) och Emily Blunt.

Favoritregissör?
Quentin Tarantino, Roman Polanski och Clint Eastwood.
filmer som du har gråtit till? Gröna Milen, Titanic, The Notebook, lejon kungen och snövit.

Vilken är den mest överskattade filmen enligt dig?
Twilight, inte för att jag inte gillar den. Den är bra men inte fantastiskt bra som vissa verkar tycka. Annars finns det ju alltid filmer så är jättedåliga men alla regissörer gillar och ger högsta betyg som t.ex. Du levande, en jättedålig film som inte har någon handling man kan förstå. Jag såg inte ens klart hela men de räckte för mig.


Senast sedda film
? Stekta gröna Tomater

Vad bör en film innehålla för att du ska uppskatta den?
oj, det var svårt. Jag älskar allt från Komedi till romantiskt drama. Jag kan älska filmer som man vet hur de slutar t.ex. Nothing Hill sedan älskar jag storfilmer där man inte har någon anning vad som ska hända t.ex. Gröna Milen, Forrest Gump, Pulp Fiction, The Notebook. – Musiken i filmer är också väldigt viktig tycker jag.


The Notebook

En bra bok som har blivit en bra film? The Notebook av Nicholas Sparks, ja vi alla vet hur bra och gripande  den blev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback