Call me if you need a rescue, we live in the same city.

2010-09-02 | 22:30:53 | Film

Imorgon är det min sista lediga dag sedan jobbar jag hela helgen, tråkigt men sant. Har varit galet skönt att vara ledig dessa dagarna. Nu tänkte jag kolla på en av mina absoluta favoritfilmer.

Stod mellan Grease och Almost Famous men tillslut blev det Almost famous.
Om jag kunde vara och se ut som en karaktär i en film hade det nog blivit just Penny Lane i Almost Famous, Hon är så otroligt söt och älskar hennes personlighet. Men iallafall jag är helt kär i den filmen, vill bara leva i deras värld. Allt var så mycket finare förr musiken, kläderna, människorna, miljöerna ja allt. Allt känns så plastigt och ytligt nuförtiden. När jag ser filmer som Almost Famous förstår jag verkligen varför jag vill leva i den tiden. Dock utspelar sig Almost Famous i början av 70-talet och jag är mer för 60-talet men det spelar ingen större roll. Eftersom jag är ett stort musikfreak vill jag tillbaka till den riktiga musiktiden då musik verkligen betydde något och musikerna var talangfulla. Inga dator ljud, bara ljudet av en gitarr eller ett piano.

Ta mig tillbaka till den tiden om bara för en dag..



Kommentarer
Elvira säger:

Almost Famous är riktigt bra! är en utav de få filmer som jag gillar Kate Hudson i.

2010-09-03 | 11:29:48
Bloggadress: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback