Australia, Here I come

2012-01-08 | 20:07:44 | Personligt

Om ungefär en månad åker jag till Australien för att leva i några månader.. Vet exakt inte hur länge men ungefär ett år om jag trivs. Det har gått snabbt först var jag inne på att flytta till England men då lär jag stanna mer än ett år och det kan jag inte för måste ta mitt körkort och sen vill jag åka till USA. Så nu när jag var i Stockholm under jul pratade jag lite med mina kusiners pappa och han tyckte att jag hellre skulle åka till Australien och då kollade jag upp de och blev helt inne på det samt för att jag vet många som är där just nu har the time of their lives. Vill också till värmen och eftersom jag bara kan stanna ett år passar de perfekt med Australien, ska bli kul att åka dit. Sen nu i Torsdags bara bokade jag, annars hade jag bara gått och tvekat i några månader till och det vill jag inte, vill verkligen komma iväg någonstans nu! Är sjukt långt bort och vet inte riktigt hur det ska gå med min flygrädsla men jag ju flygit till Los Angeles och det är långt de med så får bara knipa ihop och tänka att när jag är framme kommer de förhoppningsvis vara helt underbart.
Är lite rädd för alla farliga djur, kommer ju inte våga surfa för hajar och de superfarliga maneterna (kolla box jellyfish) kommer bara våga gå ut två meter. Men samtidigt så kommer jag ju att jobba en del, ska söka bl.a. som bartender tänkte jag. Är så bartender eftersom jag gick bartender skola i Miami men har ju aldrig jobbat som de men tror jag lär mig snabbt. Finns en dagskurs att ta om jag vill bättra på minnet lite. Längtar verkligen nu men kommer att sakna min familj och speciellt min fina vovve som jag inte kommer kunna prata i telefon med. Men kommer ju iallafall kunna se honom i skype och lär ju gråta som en bebis för att jag saknar honom så mycket men vill verkligen inte fortsätta leva i denna hålan resten av mitt liv..

Australien, jag längtar.


Kommentarer
Elvira säger:

Vad härligt att du ska till Australien! Har ett antal bekanta som åkt dit, stannat något år, åkt hem och sedan återvänt igen.

2012-01-09 | 10:51:21
Bloggadress: http://youngfoolishhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback