the trees they do grow high..

2010-09-29 | 18:27:45 | Musik

Jag har kikat lite i min andra blogg som jag hade innan denhär och jag skrev nästan bara om musik även lite om film men mest var det musik. Jag tänkte att jag skulle kopiera några inlägg därifrån till här, dels för att jag har fler läsare nu än jag hade då och för att jag tycker att inläggen är bra. När det kommer till musik lyssnar jag på mycket olika men min allra favorit är sextiotals musik, helt underbar! Det var musik det, går inte ens att jämnföra med dagens musik. Musiken förr var helt magisk och den berör mig på ett helt annat sätt. Jag lyssnar på allt från rock till folkmusik. Joan Baez och Bob Dylan är mina favoriter från sextiotalets folkmusik. Joan Baez har en röst som berör mig så jag både gråter och får rysningar, det hon sjunger känns i hjärtat och det är äkta..

Vet inte om det är många av dagens ungdomar som gillar denna typen av musik men för mig och många fler är den musiken den bästa som någonsin gjorts.. jag vet att det är det. Missförstå mig inte jag gillar mycket av dagens musik också men det finns inget så magisk som ljudet av en gitarr och en skön sextiotals låt, musik betydde något helt annat då.

Senare kommer det upp en musiklista.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback